* FOLLOWERS *

15 August 2011

Misi Mencari Barang Kawen

Hiii to alls readers.... 
Walaupun fiza tak sure ada ke tak readers ni... Maybe ada but silent readers.. hehehe... Tak pe la ape2 pun... Hari ni Fiza nak cite pasal misi mencari barang kawen lagi.. Seperti weekend2 yang lepas, seperti biasa Fiza & En Tunang akan kuar jalan2 sambil mencari barang2 untuk kawen... Preparation kitorang buat skit2... Contohnya gaji bulan ni kitorang cari satu barang pahtu gaji bulan depan cari barang lain plak... So tak de la nanti dalam satu masa kitorang nak beli banyak barang kan... So duit pun habis skit2...Barang2 yang kitorang dah beli : 

1) Kitorang beli baju melayu untuk hantaran pihak pompuan ke pihak laki la kan.. Untuk baju melayu ni, kitorang beli kat Jakel Masjid India.. Kebetulan masa kitorang pegi Jakel tengah sale sakan.. So En Tunang pilih baju warna peach... Cantik!!!! Mesti he's look handsome bila pakai baju ni.. Walaupun En tunang sememangnya handsome orangnye.. Chewaahhh puji la plak... Bukan puji kosong tapi the truth.. :)

2) Pahtu, kitorang beli sampin songket tenun... Yang ni pun tengah sale.. En Tunang berkenan warna grey.. So , untuk nikah nanti Fiza boleh la pakai Veil or shawl warna grey jugak untuk nak matching kan..

3) Then, kitorang beli cincin utk En Tunang .. Cincin ni kitorang nak buat masa upacara batal air sembahyang... En Tunang sarung Fiza gelang & Fiza sarung En Tunang cincin...  hehe... yang ni pun tak rancang nak beli lagi sebenarnya.. Tapi disebabkan hrga berpatutan kitorang pun beli la.. Cincin ni ade batu blink2... Fiza suka tgk cincin nih... Harap En Tunang pun suka lah yer...


Itu sajelah yang dh dibeli untuk weekend baru nih.. Best jugakkan buat preparation kawen nih.. Masa ni  leh bincang, bagi pendapat & sekaligus merapatkan lagi hubungan ngn bakal suami... ehemmm2.. :)  orait ... Sambung next entry plak bila ada masa nk update...

P.S : Fiza lupa nak tangkap gambar.. xpe nanti ada masa Fiza ltakkan gambar yer..