* FOLLOWERS *

31 July 2013

Blebe di pagi Rabu...

Assalamualaikum semua..

Selamat berpuasa...Sedar tak sedar hari ni dah 22 Ramadhan 1434.. Cepat sungguh masa berlalu..tinggal lagi 8 hari jer Syawal akan tiba.. Jadi di akhir-akhir bulan mulia ni marilah kita sama2 mempertingkatkan amal ibadat kepada Allah S.W.T...

Post kali ini, Fza nak kongsi pasal Shaklee...Rasanya ramai yang dah taw kan pasal Shaklee ni..So tak perlu la Fza nak bercerita panjang pasal ni.. Fza cuma nak sharing kisah ni yg berlaku ke atas diriku ini..huhu... Actually Fza Exclusively Breastfeed (BF) my baby..So sebagai usaha dan ikhtiar yg terbaik utk anakku, Fza amik vitamin Shaklee…yakni supplement.. Pada mulanya Fza terjebak dengan Shaklee ni masa preggy..Masa tu HB Low..So try search kat Google ramai yg kata Shaklee adalah supplement yg dapat bantu naikkan HB. Sebelum Fza tekad nak amik Shaklee, Fza dah cuba makan mangikut pemakanan yg dicadangkan oleh nurse/doktor KK suh makan tempe, ikan bilis, kacang dan macam2 lagi la untuk naikkan HB... Unlucky HB Fza tetap low.. Sebab tu la Fza tekad nak cuba vitamin Shaklee ni..Tak salahkan kita mencuba... Start dari tu la Fza konsisten amik vitamin ni sampai la sekarang.. Tapi tak sangka plak ada yang mempersoalkan kenapa Fza amik Shaklee nih... Macam2 Fza dengar orang2 itu bercerita pasal ni.. Di depan pun ada sindir2..dibelakang wallahhualam laa... Tapi xpe Fza dh lama maafkan org2 itu...

Untuk pengetahuan pada yg sering mempersoalkan kenapa Fza amik Shaklee, ini jawapannya… Fza bukanlah seorang yg suka makan sayur, makan buah-buahan , mkn benda2 yang berkhasiat tiap hari.. pemakananku tiap hari ikut suka  ja nk mkn apa… Tapi benda yang berkafein, berangin dan sejuk Fza masih lagi berpantang.. Disebabkan Fza BF my princess Arissa , kalo Fza tak makan benda berkhasiat ni macamana anakku nak dapat nutrien yg cukup..so sebagai langkah ikhtiar, Fza amik la Shaklee… sbab nya vitamin semulajadi…so tak jadi masalah kan.. Kenapa nak mempertikaikan?? Itu satu hal... Kemudian ada yang bertanya ( tak taw la bertanya ke perli, tapi Fza anggap bertanya jelah walaupun cara dan nada seperti memerli) Shaklee ni halal ke tak?? Hello.. Kalo benda tak halal xkan kot Fza nak makan, tak kan kot org nak jual..dah byk tahun dah pun Shaklee kat Malaysia ni , nape tanya soalan nonsense camtuh? Kemudian ada plak yang kata Shaklee ni penyebab Fza naik bdan yg banyak masa preggy... Sebelum preggy berat Fza mmg dah 60++ last before bersalin 81kg... haaa mmg la gemuk nama pun preggy.. Skrang after bersalin berat tgl 50++ je..Tak de plak orang nak bercakap/tegur kan...Sentap!! 

Sekarang ni puji plak sebab makan Shaklee susu badan jadi banyak boleh menyusu anak..Alhamdulillah susu tu ada..cukup la utk BF Arissa.. Shaklee tu sbgai supplement.. Yang penting dgn izin Allah, niat, tekad dan usaha untuk susukan anak... Syukur sangat atas kurniaan Allah S.W.T... Next entry Fza kongsi pengalaman/cabaran menyusukan anak plak...Bagi Arissa cukup 6 bulan dulu.. Ahad ni 4hb genapla Arissa 6 bulan.. Alhamdulillah...

SELAMAT HARI RAYA... MAAF ZAHIR BATIN...

P.S : Entry ni hanya luahan hatiku.sebab dah lama sangat terbuku dalam hati ni... heheeheh...

2 comments:

izzah said...

rileks2 fiza...kita memang nakkan yang terbaik utk anak kita...abaikan apa yg org lain cakap..yg penting kita tahu apa yg kita buat...k izzah lg la, duk membesarkan anak sorg2 ni lg byk cabaran...bila org nk kata tu, diamkan je...dlm ati duk ckp, "ko xrasa...cuba kalau ko sendiri rasa.."hehe...

Fiza Zainol said...

yup btol tu k.izzah... lantak la org nk kta ape..setiap org dugaan dia lain2..ada yg mudah ada yg sukar.. tp apa yg berlaku pasti ada hikmahnya..fza selalu tpikir mcamana la k.izzah besarkan hannan soang2, bjauhan dgn suami dan keluarga.. mmg btol2 tabah la... tabik spring la utk k.izzah..